luni, 9 februarie 2009

Aici

(Acum m-am întors aici. Am plecat din Bucureşti cu ritmuri cubaneze impregnate adânc în pori. Am văzut o bucată de Cuba la Sala Palatului. Cel puţin interesant.
Dar acum sunt aici. Şi plouă, dar totul pare atât de curat. Şi o să mă spăl de tot. De tine, de Bucureşti şi de garsonieră. Măcar pentru câteva zile. Când mă întorc îţi promit că o să mă murdăresc din nou.)


Aici e cel mai frumos loc de pe pământ pentru că aici m-am născut şi aici cunosc fiecare străduţă din vechiul oraş. Aici e cel mai frumos loc de pe pământ pentru că aici am învăţat să merg pe bicicletă şi mi-am spart capul în faţa casei. Aici mi-am rupt mâna şi aici G. a căzut din măr. Şi nu s-a lovit. Şi am râs pentru că eram mici şi nu ne interesa ce o să zică bunica. Pe G. nu îl deranja că şi-a rupt panatlonii noi. (acum l-ar deranja) Aici vara e mereu mai blândă şi casa e mereu plină de mistere. Sigur se ascunde ceva sub pat. Eu trebuie numai să mă uit.

Aici, în pădurea din spatele casei trăiesc iepuri şi vulpi. Pentru că aşa ne place nouă să credem. (mie şi lui G.) Câteodată mai vin şi urşi, da mai rar. Aici soarele apune câte două ore pentru că, da, ai ghicit, aşa vreau eu. Aici lumina de la apus e cea mai frumoasă lumină din lume. Şi da, aici oamenii sunt mai frumoşi şi mai liniştiţi şi mai zâmbitori.


Aici ne întâlnim şi uităm de noi în aceleaşi cafenele unde servesc aceleaşi chelnăriţe. Acum fiecare are o poveste diferită de spus, dar toate se leagă acolo la masă, se umflă, se dezumflă şi zboară până la Marte numai ca să avem noi de ce să mai râdem. Aici nu e metrou şi merg pe jos până acasa. Fac 15 minute pe acelaşi drum pe care nu demult mergeam şi la liceu. Atunci nu ştiam ce să fac să scap de el mai repede. Acum merg încet încet pe el, să se sfârşească mai greu.


Mă ia dorul de aici numai când sunt aici. Era mai bine aici, atunci, dar nu acum. Acum e mai bine acolo. Momentan. Aici rămâne blocat în timp până când o să vreau eu să mă întorc. (am puterea asta) Aici miroase a plăcinţele de dovleac şi aici mă cheamă bunica la masă! Aici vreau să te pup pe tine mereu!


"Amor, glorie şi sănătate!"


6 comentarii:

  1. foarte fain, ionut, foarte fain. imi place mult cum scrii. mai scrie-mi...

    RăspundețiȘtergere
  2. vai Ionut... sunt placut surprinsa de talentul si pasiunea cu care scrii... felicitari!! uite cum facultatea la care inveti(am) te duce intr-o directie plina de creatie: acea sfera inalta a gandirii!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ionut, esti foarte tare!Imi place ceea ce ai scris...Andreea L:)

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!