joi, 5 martie 2009

Acolo unde pescăruşul iubea

(M-am trezit într-un pat de femei frumoase, acoperit de fire blonde, lungi, după o noapte plină de experienţe mai mult sau mai puţin ortodoxe. )

Ascultă melodia pe al cărui fundal se aude uşor vocea de femeie din altă lume, din alt timp şi din alt spaţiu. Ridică doar o mână în aer şi consideră că asfaltul e nisip şi stâlpii sunt stele. Dă-ţi jos pantofii roşii şi uite-te la degetele mici, roz, care simt acum marea. Dansează pentru tine, pentru mine şi pentru pescăruşul care îndrazneşte să se apropie. Lasă părul să îţi cadă pe spate şi
vorbeşte încet limba veche pe care numai tu o înţelegi. Tradu-mi ce au spus zeii acum mii de ani şi convinge-mă că totul s-a petrecut ieri şi se aplică azi.

Arată-mă cu degetul şi plângi strivind tot ce e sub tine, mai jos de tine. Fără milă, cu o singură mişcare, şterge tot. Ridică-te, şi eu, pescăruşul şi stelele o să te privim fără să clipim, fără să respirăm. Universul o să stea pe loc doar ca să te vadă pe tine, dimineaţa, acolo unde nisipul era asfalt. Tam tam tam tararam... Şi nu lăsa pe nimeni să atingă ce ai construit tu în jurul tău, nici măcar pe mine. Eu o să te miros acolo, gândindu-mă că nu mai e timp, nu mai e apă, nu mai e primăvară, nu mai e lumină, eşti doar tu, acolo unde stelele erau stâlpi.

Şi nu o să mă opresc numai atunci când tu o să îţi aduci aminte de mine şi iar o să mă arăţi cu degetul, plângând. Şi o să vin la tine, dacă vrei, plângând şi în sfârşit înţelegând ce au spus zeii. O să strivim împreună, în picioarele goale, pe ritmurile muzicii din altă lume, din alt timp, din alt spaţiu, cascada de pantofi roşii, care cândva au fost ai tăi, acolo unde nisipul era asfalt, stelele erau stâlpi şi pescăruşul iubea.

3 comentarii:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=TxvpctgU_s8 chiar trebuie? se pare ca da.....

    RăspundețiȘtergere
  2. ionut, trebuie sa dai o forma acestor mesaje ale tale. deocamdata ele-s necizelate, ca niste diamante brute, neprelucrate. ele nu-s nimic din ce stiam noi, desi sunt literatura, dar ce fel de literatura? desi ne plac ataaaat de mult... scrie. fii si mai personal, nu evita niciun cuvant, oricat de "tare" ar fi el. spune exact si foarte precis ce vrei sa spui. biciueste-ne! (ns)

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!