duminică, 8 noiembrie 2009

Compot

Când mănânci compot de pere făcut de o bunică într-o casă cu o grădină măricică, ţi se pare că viaţa are gust de scorţişoară. Te bucuri de toamnă, întoarsă cam violent din drum şi de soare şi de frunze şi de vânt. Îţi spui că iubeşti, îmi spui că mă iubeşti, dar eu îţi cer mereu motive pentru că n-am încredere în tine, în mine sau în oameni ca noi. Nu mai vrei să dormi pentru că ai avut din nou o viziune cu fericirea şi viziunea ta nu includea şi somnul. Ce bine e să te întorci acasă şi să fie curăţenie. Parcă ţi-e şi frică să calci podeaua. Dacă o doare curăţenia?

(Oameni proşti, oameni răi, oameni violenţi sunt peste tot. Ei nu se schimbă niciodată. Sunt la fel de când a început lumea şi o să fie aici şi când o să se termine. O să se termine pe tine, în tine sau pe mine, dar important e să faci ceva cu tine, cu mine până se termină. E vorba şi de aventura care te duce spre vârf, nu numai de lichidele care te stropesc în cutremurul final. Trebuie să mângâi, să mă mângăi, să te întinzi, să te contorsionezi, să muşti, să strângi în pumn, să te întorci pe spate şi să ai răbdare. Şi da, e pe bune, cu răbdarea chiar treci marea, treci oceane şi munţi.)

S-a întors un pic toamna cu multe frunze, cu vânt şi cu soare.

(Îmi bag degetele în toate fisurile peretelui tău, construit atât de prost, de muncitori care au furat saci mari de nisip. Îmi bag degetele şi împing, încerc să îl consolidez cumva, dar Doamne, nu cred că se mai poate. Trebuie să dârâmăm peretele ăsta şi să construim altul. Să sperăm că nu o să ne mai fure nimeni nisipul.)

Studenţii fumează pentru că la douăzeci de ani nu trebuie să te intereseze sănătatea, nu?

6 comentarii:

  1. Până la urmă, ai fost la Yann Tiersen?
    Eu nu am reușit sa ajung din mai multe cauze, care până la urmă se concretizau intr-un singur motiv: nu am avut cu cine să merg.
    Poate data viitoare...

    RăspundețiȘtergere
  2. n'am fost nici eu, am aflat numa dupa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. extraordinar text! e un poem! asa da, parca ti-ai mai venit in fire. sa fie iubirea de vina?

    RăspundețiȘtergere
  4. eu as merge oriunde...nu imi place sa stau in casa toamna...asa ca dati un semn...niste cercuri de fum...:D

    RăspundețiȘtergere
  5. uneori ma inspiri...:)
    (textul asta imi place in mod deosebit)

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!