luni, 4 ianuarie 2010

Foc!

(Pe jos aş merge din nou până în locul cu ferestre mari, cu patul cu cearşafuri ude şi cu oameni cutezători. Cu ochii închişi aş gusta toate prăjiturile de pe masă, chiar dacă aspectul lor nu m-ar îmbia să fac asta. Sincer aş ciocni din nou pahare de şampanie cu oricine intră pe uşa din spate. Aş asculta cuvintele spuse în germană şi aş vrea să înţeleg maghiara.)

Dragostea durează până când eu nu te mai iubesc. Şi când nu te mai iubesc, nu te mai suport. Nu te mai suport în jurul meu, nu te mai suport în patul meu şi nici în mesajele din telefon. Nu are nicio legătură directă cu tine. E doar starea pe care o trăiesc eu când nu mai iubesc.

(Într-o garsonieră, departe de garsoniera mea, se întâmplă multă iubire. Se întâmplă iubire constantă, cursivă, care creşte cu fiecare felie de caşcaval afumat împărţită la doi. Se întâmplă natural, cum ar trebui să se întâmple toată iubirea de pe Pământ. Într-o garsonieră, departe de garsoniera mea, m-am uitat în ochii tăi atât de des încât am hotărât să mă uit în ochii tuturor, zilnic. Într-o garsonieră, departe de garosoniera mea, se întâmplă o viaţă de aşa fel cum visează oamenii duminică seara în faţa televizorului. )

Cum te desparţi de oameni? Cum le zici că nu mai vrei să ia parte la viaţa din sufletul tău?

(Fotograful cu părul creţ, fără aparat de fotografiat, a fotografiat toată noaptea actriţa cu părul lung, care, cu vocea gravă, cu ochii închişi şi mâinile la piept, ne-a cântat muzica vrăjită, de după uşile mari de sticlă şi de după ochii noştri apoşi, căprui şi mici.)

Te ridici în picioare, tragi aer în piept, îţi ridici mâinile sus, deasupra capului, spui fără pauze că tu nu mai iubeşti şi după, închizi ochii şi strigi "foc!". O să te doară inima şi plămânii, dar măcar o să rămâi în picioare. Trebuie să rămâi în picioare!

(Viaţa începe la 12 noaptea, când toată lumea se pupă în curte. Se pupă pe gură şi pe obraji, cu mâinile la spate şi cu ochii deschişi. Unii se pupă şi de două ori pentru că uită repede că s-au mai pupat o dată.)

Foc?

(Asta vă cânt eu vouă, la toţi din oraşul frumos luminat, aşa cum şi voi aţi cântat pentru mine)


NAT KING COLE - L.O.V.E
Asculta mai multe audio Muzica

5 comentarii:

  1. se vede ca ti-a priit vacanta, tinere ionut.

    RăspundețiȘtergere
  2. oare tu unde esti...?te pierzi in fum sau te trezesti luminat de soare nu te foc...?

    RăspundețiȘtergere
  3. Te-am citit,ţi-am dat accept,te-am ascultat,îmi eşti drag

    RăspundețiȘtergere
  4. „Dragostea durează până când eu nu te mai iubesc.”
    just a bit „cell fish”. Dar asta și trebuie, nu?

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!