duminică, 7 martie 2010

În uşa cu geam

În uşa cu geam de la balcon se reflectă viaţa aşa cum nu am mai vazut-o niciodată. Se reflectă numai seara când cerul se face negru şi se aprind veoize în case. Se reflectă doi oameni, câteodată fără haine pe ei, câteodată cu mâncare chinezească în mâini, dar mereu cu sufletul afară. Se reflectă un singur suflet care îl intuieşte mereu pe al doilea. Îl intuieşte printre cărţi roşii, printre aşternuturi simple, printre muzici ciudate şi filme în spaniolă, printre pereţi albi, printre ochi închişi şi corpuri transpirate. Îl intuieşte şi îl face să devină altfel, să crească pe un drum cu lumină, pe o cale cu frunze verzi şi flori la toate geamurile.

În uşa cu geam de la balcon se reflectă cuvinte. Cuvinte spuse din obişnuinţă, cuvinte spuse din obligaţie, dar mai ales cuvinte sincere, dezbrăcate de zilele cu ploaie şi spuse noaptea când în cealaltă parte a lumii străluceşte soarele. Cuvinte care formează istoria a două suflete scrise timid, cu mâini tremurânde, dar scrise cu speranţă, cu îndoială, cu întrebări, scrise cu răspunsuri, împreună.

În uşa cu geam de la balcon se reflectă zgomot. Zgomot produs de apa din ţevi, de furculiţe care lovesc farfurii în chiuvetă, de vecinii care ţipă unul la altul, de maşinile pompierilor salvatori şi de minunea care se ridică deasupra oraşului. Minunea pe care oamenii o fac în atâtea camere, în atâtea băi, în atâtea cartiere şi pe atâtea străzi. Se reflectă zgomotul din camera cu uşa cu geam de la balcon unde se întâmplă destin.

În uşa cu geam de la balcon se reflectă doi oameni, tu şi cu mine, seara, în pat, cu mâncare chinezească în mână, tăcuţi, dar plini de cuvinte care încă se spun.

11 comentarii:

  1. te citeam candva..si acum, dar nu atat de des...ideea e ca mi e atat de dor de el, damn..si ce daca nu -ti pasa?poti sa las comentariu, asa ca am sa l las pur si simplu,aruncat, fara macar sa l publici sau ceva..ciudat nu?..ciudata lume peste tot in lumea asta...iarta mi lipsa de corectitudine a textului.dar cum nu l veu publica, ma vei intelege...sau nu, pentru ca nu ti va pasa..da.cam atat..bafta.anonima

    RăspundețiȘtergere
  2. si nu eca n as avea cu cine sa vorbesc, sau ceva..e doar ideea ca nu ti pasa, ca ieri a fost 8 martie si ca n am dormit.si acum e ceasul 10.36 si mi am zis ca la si 30 ma culc..si n am facut o.stau aiurea si ma uit pe blogul tau si fara sa vreau imi zboara gandul in trecut..poate ca intelegi..poate nici n ai chef sa citesti randurile.si daca nu le citesti, bine.habar n am!cred ca la si 40 ma culc.te pup..halal comentariu.ce cititori dezaxati!D.

    RăspundețiȘtergere
  3. imi place. pentru ca o data cunoscute toate astea, vei cunoaste multe altele. minciuna, ipocrizia, mizeria, lasitatea, boala. sunt toate acolo, la etajul 5, in bucataria marea cat un balcon si in balconul mare cat o bucatarie.

    RăspundețiȘtergere
  4. @anonim: si te'ai culcat la si 40? :)
    @etajul 2: toate toate, stiu!

    RăspundețiȘtergere
  5. @etajul2: cata dreptate ai avut, incredibil!

    RăspundețiȘtergere
  6. pari un baiat decent, deci ma asteptam sa se intample asta. mai mult decat atat, eram convins ca numai asta se putea intampla. mi-ar placea sa ne intalnim intr-o zi candva la o cafea. sunt lucruri pe care le-as putea transmite mult mai bine direct decat postand mesaje pe-aici. eu sunt peste tot, dar mai ales la etajul 2 si inca incerc sa inteleg cat cer se vede de aici.

    RăspundețiȘtergere
  7. pai scrie'mi un mail, da'mi un buzz pe mess si dicutam mai mult. adresa o gasesti in profilul meu de aici. ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. @etajul2: alaturi de dragoste vine si ura si tot ce e mai nasol in lumea asta...

    RăspundețiȘtergere
  9. Si ... DA... la etajul 5 exista multe minciuni, multa ipocrizie, mizerie si boala.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Ionut: asa am sa fac.
    @Anonim: de ce esti anonim, anonimule? si de ce crezi ca poti sa-mi vorbesti mie despre dragoste, tu care nu stii nimic despre ea?

    RăspundețiȘtergere
  11. nu, nu m am culcat la si 40..:)).. si ar ma omori cu postarile tale.salveaza te singur, si daca reusesti salveaza ma pe mine, nu la etajul 2 si nici la 5, la 4..si esti un ciudat! ptr ca incerci sa te salvezi. nu stii tu oare ca salvarea nu vine niciodata, ori ca e doar inluzorie si trecatoare?credeam ca ai invatat, ca te a invatat..bine, nici eu nu stiu prea multe, si mi place ca sigur te chinui in sec asta sa intelegi ceve si te intrebi tamp cine mai sunt si eu..ori nu.sau de ce scriu asa alandala...habar n am.n am chef, si nu s nici emo. stii si tu, pur si simplu..pentru ca nu ti pasa..te salut cu respect..nu uita de mine!dia din iasi

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!