joi, 8 aprilie 2010

Scrisoare de la X

Numele meu este şi numele tău, am x ani, locuiesc într-un borcan din sticlă groasă şi sunt virgin. Viaţa mea, ca şi viaţa ta, a fost compusă din multe goluri, umplute din când în când de nişte dopuri mari din plută sau din lână, care s-au rupt sub ochii şi mâinile mele neputincioase. Nu am călătorit niciodată prea departe, nu din lipsa banilor, ci pentru că până ieri mi-a fost frică să zbor cu avionul. Mic fiind, am fost dat la multe sporturi, inclusiv şah, dar nu s-a prins nici unul de mine. Părinţii mei s-au împăcat cu gândul ăsta şi şi-au spus că au făcut tot ce s-a putut. Azi mă uit la teleshopping şi sunt vrăjit de centura vibratoare care îţi face pătrăţele pe abdomen. Pun mereu mâna pe telefon, formez încet numărul, dar când îmi răspunde o voce de studentă prost plătită, trântesc receptorul în furcă, ruşinat, ca o fetiţă care e surprinsă când face pipi în spatele unui copac. Mă întorc, resemnat, mereu, în aceleaşi aşternuturi curate şi opresc televizorul, jurându-mi că nu mă mai uit niciodată la teleshopping. Nu folosesc aţă dentară, dar mă spăl pe dinţi de trei ori pe zi, mănânc din când în când ouă crude şi îmi scriu pe sticla groasă numerele de telefon ale oamenilor pe care nu vreau să îi mai văd vreodată. Le citesc dimineaţa şi seara cu voce tare, ca pe o poezie scrisă de un autor prea puţin bun pentru a ajunge în manualele şcolare. Când termin, scuip pe jos şi rămân aşa, cu ochii larg deschişi, în vise supra-naturale care nu fac nimic altceva decât să mă bage şi mai tare în alte goluri. Timpul mi-l petrec aşteptând să îmi cadă din cer lână sau plută sau măcar gem, să reuşesc să umplu odată borcanul. Mă bucur când înfloresc cireşii pe care nu îi văd niciodată, dar îi simt în fiecare crăpătură. Capul meu are o formă ovală şi am fruntea mare. La grădiniţă, copiii râdeau de mine şi îmi spuneau că fruntea mea e aeroport pentru muşte. Nu am citit vreodată cărţi, dar e una pe care aş vrea să o citesc. E Jurnalul Annei Frank. Îl ai?

6 comentarii:

  1. Eu am varianta electronica in limba engleza, daca vrei, ti-o pot trimite pe e-mail (deducand ca este id-ul de YM care apare la profil + @yahoo.com)

    RăspundețiȘtergere
  2. este buna si aia! :) si da, adresa e maximumjohn08@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. o are o colega de facultate...daca vrei o cer imprumut si ti-o aduc tura viitoare cand vin la brasov :)...tot pe engleza e
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  4. iti va inunda cineva borcanul, si ai sa mori!...asta daca nu ai sa ti spargi singur borcanelul, si ai sa iesi afara, si ai sa mori oricum! Si stii de ce? doar pentru ca numele tau esti si al meu, iar eu sunt dia, si nu mi plac travestitii..haaaaaa.nervermind.faina postarea.puppppppp

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu pot sa cred ca n-ai citit nici o carte,poate nu ai citit nimic bun.De ce vrei Jurnalul Annei atunci,ce are special?

    RăspundețiȘtergere
  6. @Mela: am citit mai multe carti, era un fel de metafora! :)
    vreau jurnalul Annei Frank pentru ca sunt convins ca e plin de intelesuri umane sincere!

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!