sâmbătă, 19 iunie 2010

Vara

O sa-ţi dau apă, o să îmi dai frunze şi uite aşa o să se ducă toată vara. O să fie cum mi-ai spus în toate filmele pe care le-am văzut. Lungi, scurte, cu eroi blonzi, fără subtitrare, pline de furtuni şi pahare cu apă care nu se varsă niciodată pe nicio podea de bucătărie. O să treacă în linişte, cu temperaturi mari la umbre, cu cireşe în cutii de carton, la colţuri, mâncate de cinci persoane, cu o singură mână, cu o singură poftă şi cu o singură lingură.

M-am născut într-o zi pe care o uită toată Lumea, o zi pe care nu o vede nimeni, într-un coş din nuiele pe care ţi-ai scris şoptit mintea. Nu era cald şi ai avut suficient curaj să stai fără pălărie, fără umbrelă, pe un pământ care se clatină din când în când. Se clatină scurt, cât să mă sperie, să mă facă să mă ridic, să fug prost spre scări şi să-ţi intre în ochi. Ţi-am spus, atunci, de pe scaun, că tu eşti toate bucăţile de ţigară pe care nu le fumez şi se ard singure. Nu pot să îmi iau mâna de pe tine pentru că cineva ne-a bătut într-un cui moale, cu mult timp înainte să simţi.

O să treacă vara fără să ne plângem de căldură. O să mutăm toţi melcii de pe asfalt pe iarbă, o să le salvăm vieţile, antenele şi ochii. O să purtăm ochelari de soare cumpăraţi cu zece lei şi o să ne bucurăm de dorul pe care îl simt acum. Îl trăiesc şi mă umple din aşternut până în teneşi, din tramvai până în parc, de sub tricou până pe spatele tău, bizar nu vreau să se termine, dar mă tot gândesc că tu nu ştii să fii doar pentru mine. Fericirea e că nici eu nu ştiu să fiu doar pentru tine, dar ne place aşa, dezbrăcaţi, pe plajă la 2 Mai.

3 comentarii:

  1. "O să mutăm toţi melcii de pe asfalt pe iarbă, o să le salvăm vieţile, antenele şi ochii."

    I like you more.

    RăspundețiȘtergere
  2. ce frumos ai spus-o, dar cu toţii ne vom plânge de căldură. iar astă vară pentru unii va fi diferită. şi vorbeşti despre infidelitatea femeii.. hmm

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb ! Vara pusa atat de frumos in cuvinte... Si dorul se resimte in fiecare silaba !

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!