duminică, 29 august 2010

Fiecare

"Oare se mai face frumos?"

Gândesc mai mult ca ieri. Ieri am spălat un balcon plin de praf, pătat cu vopsea, urît, pe care ne chinuim să îl vedem cumva frumos, ca o terasă plină de flori mari. Oraşul e prietenos azi, aşa îmi pare, pentru că azi iubesc mai mult ca ieri strugurii româneşti din piaţa şi în sfârşit e răcoare. Am numărat pe degete toate maşinile de pe stradă şi ieri pe la ora două, în tramvaiul 41 am călcat pe o bucată de pepene uitată acolo din greşeală. Noaptea, oamenii stau pe jos, prin case, ascultă muzică, întind chiloţi pe sârme şi le e frică de cutremure. Se sperie singuri, dar se liniştesc imediat, le sună telefoane dimineaţa şi nu ştiu de ce vorbesc în somn. Când gura nu îmi mai vorbeşte, vorbesc toate aşternuturile pe care am dormit vreodata, pentru mine. Îmi spun fiecare picior care te-a călcat. Îţi răspund, în mine, la fiecare întrebare, la fiecare zâmbet, la fiecare pernă, la fiecare sforăit, la fiecare nas înfundat, la fiecare dimineaţă, la fiecare bere, la fiecare noapte.

"Adam şi Eva" a lui Rebreanu ar trebui interzisă copiilor. Există o vârstă pentru orice, în clasa a 8-a nu am înţeles iubirea din cartea asta.

7 comentarii:

  1. iar eu vad in fiecare zi un balcon cu flori rosii. la etajul 5. la 2000 de km departare de cojile de pepene pierdute, scapate, aruncate, si de strugurii romanesti din piete. (:-??) intr un final despre asta e vorba.postezi, te citesc. comentez. ma citesti. numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bine că mă înțelegeam super cu bibliotecara și mi-a dar cartea abia în clasa a zecea...deși nici atunci nu erau strugurii ăia românești prea copți :)

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc, cu placere, strugurii s-au cam copt!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte, foarte frumos ce am descoperit pe aici! keep it up :)

    RăspundețiȘtergere
  5. 1. Multe cărți ar trebui interzise copiilor, pentru că nu le înțeleg.
    2. De ce ai o eticheta "life"? Are si romana cuvant pentru asta!
    :)

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!