luni, 27 septembrie 2010

Ochii tăi

Cu lichidele mele, cu lichidele tale, cu lichidele Lumii, pe mine şi cu capul în jos mă mai găseşte câte o noapte prea caldă de toamnă bogată. Râzând, vorbind prostii şi stingând ţigări în scrumiere prea pline, viaţa transpiră mereu mici găuri prin care să fugi repede repede repede, fără să te prindă nimeni de picior sau să te zgârie pe gât. Am vorbit azi cu doi câini negri, cred blânzi, printr-un geam, care mi-au spus că jeleurile mele sunt cele mai bune din oraş. Am fost de acord cu ei, şi-au întors privirea şi m-au lăsat să împing o uşă mare din fier. Între timp, într-un dormitor străin, de pat, se freca o pisică cu nume de roman şi intenţii ascunse, graţioasă, aproape femeie. Ochii tăi ştiu lucruri şi luminează fundături, împiedică războaie şi rup afişe albe de pe ziduri mâncate de şoricei prea mari pentru o poveste de copii.

De dimineaţă te-am găsit pe un scaun la mine în bucătărie, chiar dacă nu erai acolo, şi am mâncat împreună ouă fierte şi găluşte cu prune. Eu dansez pe străzi cu oameni la geamuri, cu lumini stinse şi luni pline. Ochii tăi nu sunt corecţi, văd prea departe şi crapă ciment în două, joacă piese de teatru, şotron şi pictează trasee noi pentru metrouri uzate. Mă tot amăgeşti cu un pic de piele, cu seriale proaste şi un iubit plecat din ţara asta asta asta care dă din mâini tot mai în jos. Mâine o să fie altfel, probabil, fără ulei şi fără zahăr, doar cu unt şi cu miere. Zâmbeşte şi tu, să ţi se vadă dinţii prin scări de blocuri şi uşi de biserici.

Ochii tăi miros a iarbă de primăvară tunsă cu o coasă galbenă. E frumos.

3 comentarii:

  1. ochi mirosind a primăvară tunsă de toamnă. într-adevăr, frumos.

    RăspundețiȘtergere
  2. imagineaza-ti un cap de blogger, aplecat putin peste pervazul ferestrei. ne inclinam toti cate un pic, ne inaltam pe varfuri, ca sa vedem ce mai e in garsoniera ta.

    RăspundețiȘtergere
  3. @verde ursuz a hint: au aparut niste draperii care ii separa lumea colorata de gri-ul de afara ;)

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!