joi, 16 decembrie 2010

Scrisoare pentru Moş Crăciun

Dragă Moş Crăciun,

Viaţa, cum o ştiai tu anul trecut, a suferit schimbări. Mă bucur tare, cu încă alţi doi oameni, de prima zăpadă pe care toate puterile ne-au trimis-o. Sincer, mi-a fost frică. Mie nu îmi prea place iarna, mă plictisesc repede de ea, dar prima zăpadă e o bucurie cum nu ştiu să ţi-o spun. Mi-era frică că anul ăsta nu o să o simt. Mâine plec Acasă, unde e de multă vreme zăpadă, iar aici, în oraşul ăsta mare, până acum seara nu am văzut. Nici nu ştii cum arătau ochii mei când am ieşit dintr-o gaură din asta de metrou şi afară bătea vântul şi ningea aşa ca în desene animate. Mă gândesc că am fost cuminte şi o merit toată, toată, toată.

Am făcut curăţenie azi şi am plătit întreţinerea. Am stat un pic la coadă şi mi-a îngheţat mâna dreaptă pe telefon, dar nu e nimic pentru că am bagat-o repede într-o mănuşă. Era multă lume în ultimul metrou, mai mult pe partea dreaptă, eu eram pe partea stângă, şi o doamnă, cred că nemţoaică, s-a uitat timp de două staţii fix la bărbia mea. Am lăsat-o că nu era de pe aici şi avea o pungă mică de la McDonalds în mână. Când am intrat pe străduţa mea am cântat în şoaptă o melodie pe care o am pe Ipod. E un vers acolo, aproape de refren, care spune că atunci când oamenii se îndrăgostesc, ei se îndrăgostesc de ei, adică de starea pe care o au când sunt îndrăgostiţi. Tu ce spui Moşule, aşa e? Eu o să mă gândesc la asta şi o să îţi spun când ne vedem.

Eu cred că în anul ăsta care se termină imediat, am mai învăţat tot felul de lucruri. De exemplu am învăţat cum se face ciorba de legume, e foarte uşor. Dacă vrei o să fac şi pentru tine. Ştiu că prin America toţi copiii îţi lasă lângă horn prăjiturele şi lapte. Dar sunt convins că tu vrei nişte ciorbă de legume. Aşa e, nu? Sunt sigur. Să ştii că am făcut şi prostii, dar mici, minore, dar le-am făcut pentru că nu prea am gândit. Am simţit mai mult, şi Moşule, când simţi mai mult, spui tâmpenii. Cred că de aia spune toată lumea să gândeşti înainte să vorbeşti. Dacă oamenii nu ar gândi înainte, ar spune, ca mine, tot ce simt şi îţi poţi imagina şi tu că ar exista mai mulţi obraji roşii.

Eu nu mă las Moşule, nu mă las. O să mă imbrac tot aşa gros când e frig, o să îmi îndes tricoul în pantaloni, o să îmi pun fular şi şosete groase, căciulă când e nevoie şi ghete cu talpa dură. Sper să nu mai cad aşa des pe gheaţă, mai ales când sunt singur pe stradă, că o să îmi fie din nou ruşine. Dar mă ridic eu, că aşa facem noi oamenii, ne ridicăm de pe gheaţă şi când suntem singuri pe stradă. Moşule, mă bucur aşa de mult că ninge!

Cadouri ştiu că îmi aduci, nu îţi cer. Dar dacă poţi şi nu eşti prea ocupat, Moşule, te rog eu, când vine anul ăsta nou, să nu mă laşi să uit cum e să simţi. Moşule, vreau să simt şi mai tare. Tare, tare, tare. Că mie îmi place aşa, să simt toată Lumea asta.

Moş Crăciun eu te iubesc pentru că eşti aşa de bun cu toţi oamenii. Când o sa fiu mare vreau şi eu să simt ca tine!

Foarte cuminte,

Ionuţ.

8 comentarii:

  1. "sa nu ma lasi sa uit cum e sa simt"...

    RăspundețiȘtergere
  2. sarbatori fericite ,ionut...

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Mos Craciun, multumesc ca l-am descoperit pe acest "copil" frumos care scrie frumos si cred ca simte la fel de frumos

    RăspundețiȘtergere
  4. E superbă :].
    Îmi place mult de tot partea:

    "Am simţit mai mult, şi Moşule, când simţi mai mult, spui tâmpenii. Cred că de aia spune toată lumea să gândeşti înainte să vorbeşti. Dacă oamenii nu ar gândi înainte, ar spune, ca mine, tot ce simt şi îţi poţi imagina şi tu că ar exista mai mulţi obraji roşii."

    Şi cât despre

    oamenii se îndrăgostesc, ei se îndrăgostesc de ei, adică de starea pe care o au când sunt îndrăgostiţi.

    nu ştiu ce crede Moşu, dar eu sunt de părere că versul are dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarbatori fericite si din partea mea :)

    gandeste-te asa, mananca ciorba la noi si apoi desertul la ei :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu sunt un fel de Grinch anul asta, dar vad ca tie-ti place tare mult Craciunul asa ca sper sa-l simti din inima ca atunci cand eram mici. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. imi bag peWla in craciun

    RăspundețiȘtergere
  8. SUPER,E SI SCRIS DIN INIMA!BRAVO!!!

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!