marți, 15 martie 2011

Sezonul virozelor

Mai devreme nu ştiam că în partea asta de oraş trebuie să faci curăţenie mai des decât în partea cealaltă de oraş. M-au luat prin surprindere şi doi pescăruşi care îşi cântau unul altuia iubire pe blocul de vis-a-vis astăzi pe la prânz. Nu i-am înţeles din prima, dar când şi-au împreunat ciocurile, tot ce am putut să fac a fost să îmi dau seama. Am mai găsit şi vreo trei motani un pic mai încolo, toţi sub acelaşi geam, toţi uitându-se în sus, la o pisică care mie mi s-a părut cam ştearsă. E curat pe trotuare, pentru că se face în fiecare dimineaţă, curăţenie, făcută de femei îmbrăcate în verde care mi-au cerut de câteva ori o ţigără. Ele, dragele de ele, nu ştiu că eu tutun nu am mai fumat de vreo două luni. Am şi uitat de asta, doar acum mi-am amintit, dar sunt un fumător care nu a mai fumat de două luni, nu neapărat un nefumător. Apa face ceva oamenilor, mai ales când e întinsă şi liniştită, într-un lac, nu neapărat într-o pată pe tavanul din baie al unei vecine cu puţină şcoală, cu înălţime medie şi cu voce înaltă. Cum spuneam, la lac se uită oamenii mult timp, fără să ştie de ce, câteodată câte doi, dar azi am fost singur. Cel mai amuzant acum este că am văzut câteva fete în sandale, câtiva băieţi în tricouri şi câţiva alţi incerţi cu haine groase, fulare şi căciuli, toate în aceeaşi zi. Sunt nehotărâţi, ei încă nu ştiu, dar eu cred că sezonul virozelor nu există, e prea urât, ce sezon ar vrea să se numească aşa? Să ne dezbrăcăm, în cazul ăsta, se ne mai arătăm din pielea albă, să ne vedem şi noi mai bine, să suflăm unul pe altul, că de acuma o să fie cald şi bine, chiar dacă o să plouă, în luna cui, în luna lui, marte.

2 comentarii:

  1. cu ochelarii pe nas, şi tot am citit "sezonul veiozelor". aşa, acum să citim şi textul.

    RăspundețiȘtergere
  2. omul nu se poate zari cum trebuie decat in apa care sta pe loc si nu in una curgatoare. in filozofia budista, asta inseamna ca omul care incearca sa isi rezolve problemele nu trebuie sa fuga dintr-un loc, ci sa stea acolo pana le rezolva.

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!