duminică, 3 iulie 2011

Socată

Nu cred că e nici prea devreme, poate nici prea târziu, dar nici neapărat momentul ideal să îţi spun vreo două cuvinte de care unii oameni se agaţă târziu, dar minunat. Am tot vrut să îţi scriu şi să îţi arăt ce gust au avut câteva ore dintr-o zi de acum câteva săptămâni, pe la prânz, când afară umblau câteva doamne care acum treizeci de ani întorceau capete pe stradă, sunt sigur, cu umbrele albe cu margini dantelate. Transpiram într-o cămaşă pe care am luat-o special pe mine, ştiu că tu nu ai ştiut asta, şi aşteptam cu ochii într-o revistă, sub o umbră, parcă în faţă la Cărtureşti. Cu un pic de oregano şi lămâie şi sâmburi mici de rodie am trecut printr-o discuţie fără prea multe cuvinte, dar cu atât de multă energie bună şi zâmbete la o masă mică, cu doar două scaune. Am terminat totul într-un fel de furtună petrecută curios într-un pahar cu socată, nu chiar aşa de bună ca aia pe care ne-o făcea bunica în oale de zece litri, dar, aşa cum stă scris cu pixul pe prima pagină dintr-un roman care e acum pe masă lângă mine, când sunt fericiţi, oamenii nu mai ştiu dacă e vară sau iarnă sau toamnă sau primăvară. O să trec repede, de la una la alta, că parcă nu mai e timp de altceva, şi o să îţi povestesc că vineri noapte, pe un mal de lac mi-a cântat o fată numai mie, lucruri în franceză şi-n engleză şi română, cu o voce pe care chiar nu are rost să o mai descriu, pentru că nu aş putea. Şi chiar atunci am încercat să îmi imaginez cum o să arătăm noi peste zece ani. N-am văzut mare lucru, dar ştiu că am auzit muzică, multă şi sfâşietoare, puternică, de mă dădea cu tâmplele de pereţi şi podele. Şi cred că atâta timp cât în jurul nostru, sau al oamenilor în general, se aude muzică, nimic, nici măcar petele de pe covor nu pot să dispară. Ele rămân, noi rămânem, vara asta, oraşele astea, toate rămân şi toţi dansăm,

9 comentarii:

  1. "Dance," said the Sheep Man. "You gotta dance. " As long as the music plays. You gotta dance. Don't even think why. Start to think, your feet stop. Your feet stop,we get stuck. We get stuck, gotta keep the step. You gotta limber up. You gotta loosen what you bolted down. You gotta use all you got. We know you're tired, tired and scared. Happens to everyone, okay? Just don't let your feet stop....You gotta dance. As long as the music plays."
    Haruki Murakami- "Dance, dance, dance "

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    http://www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere
  3. Când împărtăşeşti astfel asemenea lucruri, ştiu că ăsta e unul dintre motivele pentru care nu mă desprind cu totul de online. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. mai scriem si noi ceva? sau ne-a murit spiritul?

    RăspundețiȘtergere
  5. @mihaela: trebuie sa ne vedem zilele astea. :)
    @Delia: scriem scriem, imediat!
    @Vlad: ma gandesc si te anunt. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @ionuţ: sau mai bine zilele astea din septembrie. :p eu sărbătoresc sfârşitul verii.

    RăspundețiȘtergere
  7. te pierdusem. m-am luat cu treaba, cu licenta, cu esul pentru master, cu viata mea care e incalcita. dar aseara mi-am adus aminte de tine. am incercat sa te caut peste tot si dupa 4 ore te-am gasit.
    imi era dor sa te citesc...

    RăspundețiȘtergere
  8. Bine ai revenit atunci, Luciana. :)

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!