sâmbătă, 3 decembrie 2011

Dansând pe muzică electro

Mie nu prea îmi place muzica asta electro. Era bună când aveam 16 ani și mergeam în tabără la mare, dansam toți pe cuburi și aveam ochelari de soare noaptea. Dar în momentul ăsta nu mă prinde, nu îmi spune, nu mă ia și nici nu mă trântește. Când apare însă câte o circumstanță, într-o pivniță, dansez și eu cu oamenii, puțini și ei, pe ritmuri fără voci, ne legănăm toți înainte și înapoi, înainte și înapoi, înainte și înapoi. Am trei sâmbete plus o duminică săptămâna asta, două le-am consumat deja printr-o librărie la Romană, nouă, nu aia cunoscută de toată lumea, cu niște cărți cam prea puțin aranjate într-o ordine anume, dar cu muzică frumoasă, de unde mi-am cumpărat cu reducere (ce bine) memoriile unui autor american promiscuu, bolnav și grozav. Am citit vreo douăzeci de pagini într-un soare călduț, de început de primăveri, pe o terasă aglomerată de fulare și căciuli cu ciucuri rotunzi și pufoși, într-un unu decembrie în care nu m-am simțit mai patriot sau mai puțin special. Dimineața a început bine, prin Herăstrăul invadat de veverițe prietenoase cum am mai văzut prin altă capitală europeană mai bine păstrată și igienizată și a continuat cu mămăligă și brânză și smântână, doar ca să se termine cu un somn lung și timpuriu, mai ceva ca într-o zi cu școală. Mi-am adus aminte de facultate, ca de fiecare dată, și de orele de după prânz din zilele de luni și marți când ne plimbam prin oraș și știam fiecare afiș nou postat pe zidurile monumentelor sau pe vitrinele de la Scala. Mă bucur totuși de sâmbăta de mâine și mi-e deja frică de duminica de după. Sper să nu mai dansez tot așa, înainte și înapoi, înainte și înapoi, înainte și înapoi, ci să mai fac un pas și în stânga. Sau în dreapta.

4 comentarii:

  1. despre ce "autor american, promiscuu, bolnav si grozav" e vorba, Ionut? foarte fain si bine scris acest text...

    RăspundețiȘtergere
  2. Tennessee Williams. Mă bucur că esti încă pe aici dragă Nathalie.

    RăspundețiȘtergere
  3. voiam sa-ti spun ca eu saptamana trecuta am avut o luni, o marti, doua vineri, o sambata si doua duminici. si ca mi-e dor de tine si as fi vrut sa-ti pun aseara niste portocale in ghete, si un ou kinder, poate. abia astept sa vii

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea, daca ai stii ca asta am găsit eu in ghetute. :)
    Mai e o lună, abia astept!

    RăspundețiȘtergere

Exprima-te!