sâmbătă, 17 mai 2014

Anticariatul

Într-un anticariat, azi, o fată l-a rugat pe-un anticar să o ducă la raftul lui Camil Petrescu. Vreau să citesc întâia noapte de dragoste și ultima noapte de război. Sau era invers? Ultima noapte de dragoste și întâia noapte de război. Niciodată nu am fost sigură, de aia și vreau să o citesc, ca să-mi intre o dată bine în cap și să nu-mi mai iasă. Avem domnișoară, sigur că avem, haideți cu mine să vă arăt. Uite, e ediția asta mai jerpelită și mai ieftină sau ediția asta mai puțin jerpelită și mai puțin ieftină. Ah, nu mă interesează coperta, pentru mine contează ce e în interior. Da, sunt de acord, așa e, numai ce e în interior contează. Știți, m-ar mai interesa și o ediție din Roșu si Negru, dar una mai mică, am văzut că aveți aici una mare de tot, nu vreau așa de mare. Să știți că Roșu și Negru e un roman mare și vine numai așa, în ediții lungi, ori în două volume mari de tot, ori în trei, patru, cinci mai mici. Ah, nu vreau să car prea mult, știți, eu tocmai am terminat de citit Idiotul. Bună alegere. Da, și aș vrea să fac o pauză de la ruși, să citesc ceva mai ușor. Vă grăbiți domnișoară? Unde să mă grăbesc, nu mă grăbesc de loc. Bine, hai că merg în spate, poate vă aduc și Patul lui Procust. Am și Divina Comedie a lui Dante. Ah, cât costă? 20 de lei, dar e aproape nouă. Ah nu, e prea scumpă, pe mine nu mă interesează coperta, ci numai ce se găsește în interior.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Exprima-te!